De Dieet Killer Methode (DDKM) is simpel maar effectief.

Belangrijk is dat je eerst moet uitzoeken waardoor je te dik bent geworden de afgelopen jaren. Dat doe je door een paar dagen (het liefst een week) bij te houden wat je dagelijks eet. We noemen dat een Eetdagboek en die moet je zo eerlijk mogelijk invullen. Dan kun je wel eens schrikken, maar zo kom je er eenvoudig achter waar je knelpunten zitten. Eet je teveel tussendoortjes? Schep je 2x op bij het warm eten? Is alcohol de boosdoener of zijn het de chips, de kaasblokjes, de chocolade? 

De nieuwste trend in ‘Dieetland’ is om de weegschaal de deur uit te doen en geen calorieën meer te tellen. Het gaat momenteel om mindfulness, je moet aanvoelen wat eten met je doet. Dat is op zich niet verkeerd, maar ik ben van mening dat je er daar niet mee bent. Het motto van De Dieet Killer methode is ‘meten is weten, gissen is missen’.
We kunnen er niet om heen dat 
nog steeds ‘elk pondje door het mondje gaat’.

De methode die in De Dieet Killer wordt beschreven is gebaseerd op de adviezen van de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum. De basis van de De Dieet Killer methode is de schijf van 5. De Dieet Killer laat andere ‘schijven’ zoals de ‘Voedselzandloper’ en de nieuwste schijf de ‘Schijf of Life’ links liggen. Om de laatste schijf als voorbeeld te nemen, deze schijf is puur plantaardig (vegan), dus geen vlees, vis en zuivel. Om over te schakelen naar een vegan leefstijl moet je heel goed gemotiveerd zijn om dit vol te kunnen houden en dat lukt lang niet iedereen.

Bij de De Dieet Killer methode mogen we dus koolhydraten, zuivel en vis eten en zijn we matig met vlees en alcohol. 

We gaan in de eerste weken calorieën tellen en ook de weegschaal is belangrijk.
Als voorbeeld: mannen tussen de 30 en 50 jaar die matig actief bezig zijn hebben dagelijks aan 2500 kcal. genoeg, vrouwen 2000 kcal. 
Wanneer je dagelijks 20 kcal. meer eet, kom je in een jaar tijd 1 kilo aan. Eet je dagelijks 100 kcal. teveel dan groei je in een jaar tijd 5 kilo! 
Omgekeerd is het net zo, wil je afvallen moet je minder calorieën eten. Zo simpel is het. Dus calorieën tellen en wegen zijn belangrijke pijlers in De Dieet Killer. 

De belangrijkste tip is om niet te snel te willen afvallen. Crash-diëten hebben nooit lang resultaat, je komt altijd weer aan en dat is heel frustrerend zodat je de moed snel opgeeft. Wil je bijvoorbeeld 5 kilo afvallen trek daar een paar maanden voor uit. Wil 10 kilo afvallen doe daar een half jaar over. Je went dan aan je nieuwe gezonde leefstijl die gemakkelijk vol te houden is.

In het begin is het even doorzetten en je moet enige discipline hebben om alles wat je eet goed bij te houden, maar daar heb je later erg veel profijt van. Als je eenmaal, en dat is al heel snel, na een paar weken je nieuwe eetpatroon heb gevonden stoppen we met calorieën tellen, maar de weegschaal blijf staan.

De praktijkvoorbeelden in het boek geven je een helder beeld wat er allemaal mis kan gaan, maar je leest ook dat met een paar eenvoudige aanpassingen je kunt beginnen met afvallen op een manier die heel goed vol te houden is en waarbij je alles mag eten. 

Verder hoef je niet te sporten als je daar een hekel aan hebt, het boek verteld je op een verantwoorde manier wat je aan beweging moet doen.

De Dieet Killer methode is een simpele maar zeer effectieve methode!
Met een éénmalige uitgave van € 24,95 krijg je er een nieuwe gezonde levensstijl voor terug.

Bestel De Dieet Killer bij Bol.com voor € 24,95 incl. verzendkosten